Thursday, January 1, 2009

Mirror by Susana Montanares Muñoz


I look at you. You are there looking at me,
but I won't let your eyes penetrate.

I listen to you, but your words won't capture me.
When we are far away, I feel the air cut me inside.

Your distant laughter feels like a sprinkle of rain in spring,
a smooth arrangement of music.

Your young scent mixes with jasmine
and lifts me through fresh clouds.

But today your words are like the echo of rainbows
reflecting a host of vulgar songs.

What distance doesn't steal becomes habit.
Our love has become a mirror's reflection.

It is not the same.
My heart beats with the knowledge of your heart.

I know I can live with past memories,
but can you look at that reflection

and continue believing I love you?
Instead I am the bubble of your spell,

the sigh that follows you until the mirror breaks
and we appear not as we were, but as we will be.


Espejo.

Te veo, estás ahí mirandome,

pero tus ojos no logran penetrarme.

Te escucho, pero tus palabras

no logran alacanzarme

Cuando estás lejos,

siento como el aire me corta por dentro.

Tus risas lejanas se parecen

a la llovizna en primavera

suave composición musical.

Tu aroma infantil mezclado con jasmines

me eleva hacia la frescura de las nubes.

Pero tus palabras que parecían

ser el eco de la aurora

hoy parecen ser la canción de la muchedumbre

vulgares y comunes.

Lo que no logró la distancia

lo logró la costumbre.

Nuestro amor se convirtió en el reflejo de un espejo

es igual, pero no es lo mismo.

Sé que mi corazón sólo late al saber

que el tuyo late.

Sé que aún puedo vivir de un recuerdo

de una memoria pasada

¿Pero, podrás mirar aquel reflejo

y seguir creyendo que me amas?

En cambio, yo en la burbuja de tu encanto

seguire suspirando por tí,

hasta que se rompa el espejo

que nos muestra lo que fuímos y no lo que será.


This and other poems by Susana can be found at: http://www.sussiemontanares.blogspot.com . A computer glitch is preventing me from creating a link. Please cut and paste into your web browser.

No comments: